Niedzielnie...
- Szczegóły
- Aneta Chełminiak
- Kategoria: Napisane przez Odbiorców DS
Wspólnoto Dobrego Słowa i Eucharystii…
W kontekście przeżywania aktualnie w Kościele wydarzeń związanych z pełnym uczestniczeniem we Mszy Świętej dzieci klas trzecich, zapraszam dziś do wspomnienia swojej Pierwszej Komunii Świętej z Panem Jezusem. Abp. Ryś podpowiada:
Sens Komunii, sens spożywania Jezusa w Chlebie i Winie sam Pan tłumaczy mówiąc:
„Tak jak posłał mnie Ojciec i Ja żyję przez Ojca, tak ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie” („z powodu Mnie”) Jezus mówi do Ojca, Który Go posłał: Nie mogę żyć inaczej jak tylko z powodu Ciebie. Żyję tylko dla Ciebie. Cały sens Mojego życia jest przez Ciebie. Ty jesteś powodem, dla którego Ja żyję.
To właśnie może dokonywać się w człowieku przyjmującym Eucharystię. Stajemy przed Jezusem w tej właśnie postawie: Żyję wyłącznie w powodu Ciebie. Ty jesteś powodem mojego istnienia. Sam dla siebie nie jestem powodem, by istnieć. Ty sprawiasz, że istnieję.
Życie to jest życie dla kogoś. Żyję w pełni, jeśli żyję dla kogoś…ostatecznie wtedy, jeśli żyję dla Jezusa. Jest w moim życiu relacja, która moje życie czyni sensownym. Mam dla Kogo żyć. (…) Eucharystia przyjmowana codziennie uczy nas tego, że żyję dla Jezusa.
Trwajcie w miłości mojej
- Szczegóły
- Anita Pawelec
- Kategoria: Dobre Słowo
Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem.
Trwajcie w miłości mojej.
Ogłoszenie
- Szczegóły
- Aneta Chełminiak
- Kategoria: Napisane przez Odbiorców DS
„W drodze ku jedności”: 13-15 maja 2022 r.
Jak budować trwałe małżeństwo, jak dążyć do jedności i prawdziwej miłości?
Do udziału zapraszamy małżonków, którzy pragną wspólnie odkrywać piękno powołania chrześcijańskiego do małżeństwa i rodziny, pracować razem, aby zbudować i umocnić swoje ognisko domowe. Zapraszamy małżeństwa, którą pragną miłować się bardziej i tworzyć prawdziwie chrześcijańską rodzinę. Proponowane nauczania i ćwiczenia pomagają parom małżeńskim lepiej się poznać i zaangażować w dialog małżeński. Intymność każdej pary jest całkowicie respektowana. Dialogi odbywają się wyłącznie pomiędzy małżonkami.
Tematy dotyczą życia codziennego każdego małżeństwa i są wyjaśniane w świetle Słowa Bożego, gdyż Jezus Chrystus rzucił światło na nasze życie i nieśmiertelność (2 Tm 1,10). Wskazują one, jak budować trwałe oraz szczęśliwe małżeństwo i rodzinę.
Ofiara na pokrycie kosztów uczestnictwa: 80 zł od pary + ofiara za obiad (400 zł od pary z zakwaterowaniem i wyżywieniem).
Rekolekcje rozpoczynają się w piątek Eucharystią o godz. 18.00, a kończą w niedzielę o godz. 16.00. Przeznaczone są tylko dla małżonków, nie ma możliwości przyjazdu z dziećmi.
Miejsce:
Centrum Modlitwy i Ewangelizacji św. Pawła
ul. Wileńska 1A
25-411 Kielce
ZGŁOSZENIA:
www.rmissio.pl
Ja jestem światłością świata, kto idzie za Mną, będzie miał światło życia.
- Szczegóły
- Aleksandra Kułan
- Kategoria: Dobre Słowo
Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności.
W Tobie jest światło: link
Prośmy dziś Pana, aby Jego światło rozświetlało każdy mrok.
SŁUCHASZ GO?
- Szczegóły
- Wanda Klima
- Kategoria: Dobre Słowo
"Moje owce słuchają Mego głosu"
-"Pan dał mi poznać, że wszelka wiedza na temat tego, jak trzeba postępować i jak kochać Boga i ludzi oraz wszelka tzw. praca nad sobą, by to czynić, właściwie nie ma większego znaczenia. Sens ma tylko modlitwa i nieustające wysiłki, by trwać w Panu, jednocząc się z Nim. Wszystko inne wtedy On uczyni przez swoją łaskę. On dokona przemiany duszy, uświęci serce i umysł i wleje miłość nadprzyrodzoną. Wtedy kochać będziemy bez jakiejkolwiek przyczyny poza Nim. I bardziej bliscy nam będą ludzie grzeszni niż święci, bo będziemy bardziej chcieli pomóc, będziemy bardziej współczuć ich nieszczęściu i więcej czułości i miłości będziemy mieli dla nich.(...) Różnica pomiędzy miłością Chrystusową a ludzką polega na tym że Chrystus kocha by obdarowywać, ludzie - by otrzymywać ( tzn. doświadczać przyjemności duchowej lub fizycznej). W miłości Chrystusowej brzydota fizyczna lub duchowa nie budzi odrazy, tylko współczucie, i im jest większa, tym bardziej przyciąga, by świadczyć miłosierdzie."
Alicja Lenczewska "Słowo pouczenia" 16.X.1994
„Uważajcie na samych siebie…”
- Szczegóły
- Agata
- Kategoria: Dobre Słowo
A gdyby tak zamienić się miejscami…?
Jakim jestem pasterzem dla drugiego? Czy troszczę się i dbam o tych, którzy potrzebują mojej uwagi? A może jestem najemnikiem, który robi tylko to co musi, za co mu płacą, to co należy do jego obowiązków?
Czy jestem dobra dla siebie? Czy pamiętam, że ja też potrzebuję troski, zaopiekowania i uwagi?
Czy zdaję sobie sprawę, że Bóg i relacja z Nim także potrzebuje troski? Czy, jak dobry pasterz, przebywam z moim Barankiem cały czas, aby nabrać Jego zapachu? Czy staram się Go poznać? A może jestem najemnikiem i jestem z Nim tylko „od do”, tyle ile wymaga "prawo"?
Starajmy się poznać siebie, drugiego, Boga. Tylko poznając owce możemy stać się dobrym pasterzem.
A dobry pasterz to dobry przyjaciel.
Bądźmy dobrymi przyjaciółmi siebie, drugiego…
Bądźmy przyjaciółmi Boga.
Niedzielnie...
- Szczegóły
- Aneta Chełminiak
- Kategoria: Napisane przez Odbiorców DS
Wspólnoto Dobrego Słowa i Eucharystii…
Dzisiejsza Ewangelia skłania do refleksji nad moim zasłuchaniem w Słowo Boga. Poniżej, jak myślę, kilka pomocnych zdań ks. Mirosława Wróbla
z Instytutu Nauk Biblijnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie.
Potrzeba słuchania Boga, które prowadzi do życia jest mocno akcentowane w orędziu Starego Testamentu.
Najważniejsze wyznanie wiary Izraela – Szema Izrael rozpoczyna się wezwaniem do słuchania:
Pwt 6, 4nn Słuchaj, Izraelu, Pan jest naszym Bogiem - Panem jedynym.
Wielkie wezwanie do słuchania Boga zawarte jest w nauczaniu prorockim:
Iz 1, 2 Niebiosa, słuchajcie, ziemio, nadstaw uszu, bo Pan przemawia;
Iz 28, 23 Nastawcie uszu i słuchajcie głosu mego, uważajcie i słuchajcie mej mowy!
Jr 10, 1 Słuchajcie słowa, które Pan mówi do was, domu Izraela!
Otwarcie uszu i słuchanie głosu Bogu powinno charakteryzować postawę wierzących, którzy przyjmują głęboko do serca Boże Słowo. Dzięki temu słuchaniu możliwe jest realizowanie woli Bożej, które nasz tekst w sposób obrazowy opisuje jako chodzenie owiec za Pasterzem. Owce słuchające i chodzące za Pasterzem są pod Jego szczególną troską. Pasterz bowiem zna je i obdarza je najcenniejszym darem życia wiecznego.
Poznanie w myśli semickiej nie ogranicza się tylko do sfery intelektualnej, ale dotyczy też doznania, doświadczenia przedmiotu, który się poznaje. Poznanie to ma charakter dynamiczny wyrażający się przyjęciem objawienia i życiem zgodnym z przyjętym objawieniem. (…) Zastosowany w naszym tekście grecki termin ginōsko (poznać) oznacza wiedzę nabytą przez doświadczenie (J 1,48; 13,35). Wiedzę taką zdobywa się często w sposób pośredni oparty na świadectwie (J 4,53) lub doświadczeniu (J 12,9). Analizując czasownik ginōsko stwierdzamy, że jego treść skoncentrowana jest na osobie Ojca i Syna. Poznanie zawiera w sobie realizację głębokiej komunii opartej na miłości i jedności. Owce słuchając Pasterza i krocząc za Nim otrzymują najcenniejszy dar życia wiecznego.